sobota, 14 marca 2015

szydełkowy ściągacz - krok po kroku

Witam.

Dziś zmierzyłam się ze zrobieniem krótkiego instruktarzu jak wykonać szydełkowy ściągacz :)

Mam nadzieję, że wyjaśnię to w miarę czytelnie:

A oto jak wykonać ściągacz dwustronnie :) ja czasem robię tylko taki co widać na prawej stronie robótki tylko, ale pokarzę jak wykonać taki, aby prawa strona robótki, jak i lewa była identyczna :) W moim ocieplaczu zrobiłam ściągacz jednostronny, czyli robiłam dookoła i wykonywałam 2 słupki standardowe i 2 słupki nawijane od przodu i tak naprzemiennie, teraz chciałam pokazać 2 słupki nawijane od przodu i 2 słupki nawijane od tylu...

No to kilka zdjęć i ich opisy :)

Wykonujemy tyle oczek łańcuszka, by ich liczba była podzielna przez 4. 

Następnie wykonujemy 3 oczka łańcuszka, które utworzą pierwszy słupek w rzędzie i wykonujemy słupki w każdym oczku łańcuszka (pamiętając, że łącznie ilość słupków razem z tym, który powstał z 3 oczek łańcuszka musi być podzielna przez 4).

Kolejny rząd, to już tworzenie naszego ściągacza. 
Nawijamy nić na szydełko i wkłuwamy się jak na zdjęciu przekładając szydełko pod słupkiem z poprzedniego rzędu i wyciągamy pętlę, nawijamy ponownie nić na szydełko i przeciągamy przez dwie z trzech pętli będących już na szydełku, ponownie nawijamy nić i przeciągamy przez dwie pętle i tworzy nam się słupek.


Kolejny słupek powtarzamy tak samo jak poprzedni.


Kolejne dwa słupki wykonujemy tak samo tylko z małą zmianą, ponieważ szydełko nie jest wkłuwane od przodu a tym razem od tyłu. Trosze zakręcone do tłumaczenia ale po kolei:
Nawijamy nić na szydełko i wkłuwamy się jak na zdjęciu przekładając szydełko pod słupkiem z poprzedniego rzędu ale szydełko wbijamy od drugiej strony naszej robótki i wyciągamy pętlę, nawijamy ponownie nić na szydełko i przeciągamy przez dwie z trzech pętli będących już na szydełku, ponownie nawijamy nić i przeciągamy przez dwie pętle i tworzy nam się słupek.



I kolejny słupek tak samo.

Dalej powtarzamy schemat, 2 słupki nawijane od przodu i 2 słupki nawijane od tyłu. Gdy dojdziemy do końca rzędu wykonujemy zwykły słupek, następnie 3 oczka łańcuszka, przewracamy robótkę i powielamy poprzedni rząd, tak by utworzył się wzór ściągacza. 



Ilość rzędów zależy już od was :)


I jak wam się podoba, mam nadzieję że się komuś przyda i jest w miarę czytelny i zrozumiały.

Pozdrawiam i życzę udanego szydełkowania.


5 komentarzy:

  1. Dzięki. Wieczorkiem sobie popróbuję. Bardzo mi sie przydadzą Twoje rady. Jestem początkująca i potrafię na razie zrobić tylko proste robótki .
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że się podoba mój mały instruktarz :) ja też jeszcze wszystkiego nie umiem wydziergać dużo mi brakuje do doskonałości :)
      pozdrawiam i powodzenia w dzierganiu :)

      Usuń
  2. Jaki super instruktaż zrobiłaś! Aż chciałoby się poszydełkować wbrew temu, że nie miało się wcześniej dobrych relacji z szydełkiem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) i zachęcam do szydełkowania :) pozdrawiam

      Usuń